KPN Cao overleg callcenters vastgelopen

AMSTERDAM (ANP-AFX) – De onderhandelingen tussen KPN en de vakbonden over een nieuwe cao voor het personeel van de callcenters zijn stukgelopen. Dat heeft het telecombedrijf woensdag bekendgemaakt. KPN deed een eindbod waarmee de bonden niet akkoord gaan.

Ze vinden de geboden salarisverhogingen voor dit en volgend jaar te mager. Het telecombedrijf wil de looneisen van de bonden niet inwilligen omdat hierdoor de werkgelegenheid op het spel zou komen te staan.Het gaat om een paar duizend werknemers bij KPN Contact en SNT.

Het telecombedrijf heeft de bonden gevraagd het eindbod te heroverwegen en af te zien van acties -persoonlijke mening Betekent dit dat we binnenkort geen callcenter meer kunnen bellen via 0900-0244? Want zoals het er nu naar uitziet, kan het zo maar gebeuren dat er een staking komt die niet echt prettig is op dit moment voor KPN.

Komt er een staking of niet?

Over Redactie

De redactie is een telecommunicatie freak in het algemeen zeg maar. De oude koperen draadjes het liefst, maar een Glasvezel kabeltje is ook welkom in het huis. Tevens een liefhebber van : Android, Bodyboarden, Frankrijk, glas wijn, en grieks eten!

Kijk ook

De opkomst van de grote smartphones

Waar voorheen het juist gunstig was dat mobiele telefoons een klein formaat hadden, heeft de …