Watdoenwijmet.nl is een website die vol staat met telecommunicatie nieuwsberichten, meningen, video’s en reacties op hekele onderwerpen zoals
- telecom overnames
- klantenservices die hun werk niet goed doen
- klokkenluiders in de telecommunicatie branche
- handige handleidingen voor diverse doeleinden
- en veel meer…
De meeste website zijn allemaal zeer technisch geschreven, of hebben geen goede blik op de kern van het verhaal. Wij proberen met een losse schrijfstijl de telecom nieuws sector een beetje op te vrolijken met frisse berichten, grappige youtube video’s, en onverwachte meningen die je nergens anders leest.
In de afgelopen 8 jaar (!) is de website gegroeid tot 1 van de bekendste telecom nieuws websites in Nederland. Al jaren staan wij in de top3 van telecom gerichte zoekresultaten, en dat blijven we ook doen de komende jaren.
Jouw mening is welkom in elk bericht!
Moderne telefonie te slim voor bedrijfsleven?
Dalende tarieven, minder regelgeving en technisch bijna onbegrensde mogelijkheden. De zakelijke telecommarkt is in een paar jaar tijd onherkenbaar veranderd.
Toch stijgt bij (middel-)grote bedrijven de Total Cost of Ownership (TCO) van telefonie, worden slechts een beperkt aantal nieuwe mogelijkheden toegepast en scoort de
gebruikerservaring een onvoldoende. Er lijkt sprake te zijn van een ‘dubbele telecom-paradox’: Dalende tarieven versus stijgende kosten en toegenomen
mogelijkheden versus afgenomen tevredenheid onder de gebruikers. Dit blijkt uit onderzoek van ReleaseTMS, het onafhankelijke telecom beheer bedrijf voor de zakelijke markt.
“Je zou mogen verwachten dat door de opkomst van mobiele telefonie,4G, integratie van telefonie en data diensten, Unified Communications, etc. de tevredenheid onder zakelijke telefonie gebruikers
toegenomen zou zijn. Helaas is dit niet wat we constateren. Ook opvallend is dat de TCO van vaste en mobiele telefonie nauwelijks is afgenomen.
Dit ondanks dat de tarieven de afgelopen jaren aanzienlijk zijn gedaald”, aldus Erik Jan Keijzer, managing partner van ReleaseTMS.
Eén van de conclusies van het onderzoek is dat doordat telecommunicatie voor bedrijven geen kernactiviteit is er een gebrek ontstaan is aan (moderne) telecom kennis en capaciteit.
Hierdoor kunnen zij de technische ontwikkelingen niet bijhouden. Bovendien stijgen door privé ervaringen die medewerkers meenemen naar het werk de verwachtingen en eisen van gebruikers.
Hierdoor lopen de verwachtingen en hetgeen wat geleverd wordt door de werkgevers nog verder uit elkaar. Uit het onderzoek blijkt ook dat bedrijven die de telefonie omgeving wel gemoderniseerd
hebben nauwelijks profijt hebben van de nieuwe mogelijkheden. Een veel voorkomende situatie is namelijk dat de nieuwe technieken worden geïmplementeerd maar dat de gebruikers
deze op de traditionele manier blijven gebruiken. Dit komt doordat er te weinig of geen aandacht besteed wordt aan de adaptatie door gebruikers en de verbeteringen die de nieuwe technieken mogelijk maken.
“Werkgevers zullen een inhaalslag moeten maken want zonder de nodige aandacht en focus op telefonie of hulp van specialisten, zal het ontstane gat tussen de geleverde diensten,
de verwachtingen van de gebruikers en de technische mogelijkheden alleen maar groter worden. Bijkomend zal de TCO voor telefonie niet in lijn komen met de dalende tarieven.” aldus Keijzer.
Meer over ReleaseTMS
ReleaseTMS is gespecialiseerd in het verbeteren en beheren van telecom omgevingen. Onze expertise en onafhankelijkheid van (telecom)leveranciers zorgt ervoor dat we de beste oplossing
voor iedere situatie met een hoog serviceniveau kunnen leveren.
Met de telecom beheer dienst TelcoCare neemt ReleaseTMS, delen of het gehele telefonie beheer van bedrijven over. De modulaire opbouw van deze dienst zorgt ervoor dat de telecommunicatie
volledig afgestemd wordt (enblijft) op de behoefte van moderne organisaties tegen de laagst mogelijke kosten.
Door de telecommunicatie door ReleaseTMS te laten beheren en verbeteren kunnen bedrijven zich 100% op de kernactiviteiten richten.
Meer weten over dit persbericht of over ReleaseTMS neem dan contact op met Lyone Peperkamp via lpeperkamp@ReleaseTMS.com of bel 06 538 78 154.