Home / Mobile / Wat doen wij met een kapotte Samsung smartphone?

Wat doen wij met een kapotte Samsung smartphone?

Samsung is met zijn Galaxy smartphones de wereldwijde marktleider als het gaat om het mobiele bellen en internetten. Wereldwijd bedient het bedrijf ruim 28 procent van de mobiele bellers, maar wordt op de voet gevolgd door Apple (ruim 24 procent). Op basis van dit marktaandeel maakt één op de drie Nederlanders gebruikt van een Galaxy smartphone voor het mobiele bellen en internetten. Maar wat als jouw mooie Galaxy smartphone defect is. Waar laat je jouw Samsung smartphone repareren?

Gespecialiseerde reparateur

We zijn werkelijk afhankelijk geworden van onze smartphone. We doen er werkelijk alles mee. We bellen er lustig op los, we beheren on sociale media, maken schitterende foto’s en bewaren ons gehele leven digitaal in deze apparaten. Dus wanneer jouw Galaxy smartphone defect raakt, is de kans groot dat je in de stress raakt omdat je dan ‘onbereikbaar’ bent. Natuurlijk kan je bij het Samsung Service Center in Amsterdam en Rotterdam 6 dagen per week terecht voor de reparatie van jouw smartphone. Maar als je in Groningen of Maastricht woont is dit niet zo handig. Een andere optie is om jouw toestel te laten repareren door de leverancier van jouw toestel. Een nadeel is dat je jouw smartphone dan minimaal drie dagen kwijt bent voor de reparatie. De derde optie is om jouw toestel te laten repareren door een gespecialiseerde Galaxy smartphone reparateur. Er zijn verschillende reparateurs die zeer snel jouw Galaxy smartphone kunnen repareren en ook nog eens een half jaar garantie geven op de reparatie. Het voordeel: Je hebt jouw gerepareerde smartphone zeer snel weer in handen!

Uitgebreide reparatieservice

Eerder dit jaar kondigde Samsung aan dat zij een uitgebreide reparatieservice willen aanbieden aan al haar Galaxy gebruikers. In Amerika werkt de technologie gigant al nauw samen met de 300 uBreakiFix-winkels om deze service aan te bieden. Ook in Europa zal deze uitgebreide reparatieservice beschikbaar moeten komen. Naast de reparatieservice moeten deze winkels natuurlijk ook een breed assortiment Samsung-onderdelen en –toebehoren gaan bieden. De meeste reparaties, die door gespecialiseerde technici uitgevoerd gaan worden, zouden minder dan twee uur in beslag moeten nemen waardoor de klant direct weer de beschikking heeft over zijn Galaxy Smartphone. Voor het maken van een reparatie afspraak moeten de Galaxy gebruikers een afspraak maken bij Samsung zelf of bij de reparateur. Echter totdat Samsung een uitgebreid reparatienetwerk heeft opgezet, blijft men afhankelijk van de huidige mogelijkheden.

Goede informatie

Indien je jouw Galaxy smartphone moet laten repareren, moet je eerst op zoek gaan naar een betrouwbare reparateur. Wordt er tijdens de reparatie gebruik gemaakt van originele kwaliteitsonderdelen, wordt er garantie op de reparatie gegeven en hoe zijn de referenties van dit bedrijf? Op internet kan je meestal al deze gegevens raadplegen zodat je snel een betrouwbare reparateur hebt gevonden. Het kan ook zijn dat jouw Galaxy smartphone bijna aan het einde van zijn latijn is. In dit geval kan je bij veel reparateurs ook terecht voor de aanschaf van een refurbished Galaxy smartphone. Je hebt dan een betrouwbare smartphone voor een zacht prijsje!

Over Redactie

De redactie is een telecommunicatie freak in het algemeen zeg maar. De oude koperen draadjes het liefst, maar een Glasvezel kabeltje is ook welkom in het huis. Tevens een liefhebber van : Android, Bodyboarden, Frankrijk, glas wijn, en grieks eten!

Kijk ook

De nieuwe ‘Red Together’ abonnementen van Vodafone

De nieuwe Red abonnementen van Vodafone Komende maandag 18 juni aanstaande zal Vodafone zijn assortiment …

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *