De Associatie van Competitieve Telecomoperators (ACT) is “ongelukkig” met de afspraken die de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (Opta) met KPN heeft gemaakt over naleving van de Telecommunicatiewet. Dat heeft de ACT zondag bekendgemaakt.
KPN en Opta maakten de overeenkomst vorige week donderdag bekend. De afspraken passen volgens de toezichthouder in de nieuwe visie dat telecombedrijven zelf meer verantwoordelijkheid dragen voor de naleving van de regels. Het doel hiervan is volgens de Opta er meer onderling vertrouwen ontstaat tussen de toezichthouder en bedrijven in de telecomsector.
Concreet betekent de overeenkomst dat KPN zelf bij de Opta meldt dat het bedrijf in de fout is gegaan. Volgens de ACT, dat de belangen behartigt van telecombedrijven als BT Nederland, Colt Telecom en Orange Nederland Breedband, is het “onbegrijpelijk” dat de Opta KPN ,,gezien de stroom van onrechtmatige kortingen en boetes van miljoenen euro’s in de afgelopen drie jaar nu opeens behandelt als het braafste jongetje van de klas.
Dus, kort verteld : KPN heeft zijn eigen fouten in de hand. Elke fout kan er 1 teveel zijn, maar wie bepaalt dan wat een fout is en wat niet? En Wanneer? Denk daar maar eens over na..
Frank