Na een korte, snelle tijd is het nu een feit: joint-venture VodafoneZiggo introduceert zich aan de wereld. Een bedrijf waarin Ziggo en Vodafone, twee bedrijven die hiervoor zelfstandig waren, hun krachten bundelen. De joint-venture zal vaste, mobiele en geïntegreerde communicatiediensten en entertainment bieden aan consument en bedrijf. Lees hier alles wat je wil weten over VodafoneZiggo.
Twee merken
Het valt meteen op dat VodafoneZiggo twee vertrouwde merknamen combineert: Vodafone en Ziggo. Dit wordt ook gedaan bij de corporate website, die nog offline is, en het logo. Ziggo biedt het beste kabelnetwerk en entertainment, Vodafone is de beste mobiele provider. Dat wordt nu gecombineerd. Beide namen zullen dus gebruikt worden. Daarmee wordt duidelijk gemaakt dat de huidige klanten nog steeds hetzelfde kunnen verwachten wat betreft diensten en producten. Dit staat ook in de brieven die Ziggo en Vodafone versturen aan hun klanten om de fusie aan te kondigen. Wat de marktbenadering van VodafoneZiggo wordt, is nog niet duidelijk.
Bestuur door Hoencamp en Drost
Het bestuur van deze joint-venture ligt in handen van CFO Ritchy Drost en CEO Jeroen Hoencamp. Hoencamp is ook te zien op de YouTube video waarin hij VodafoneZiggo en de gedachte hierachter introduceert. Hij wil via dergelijke filmpjes de huidige consument en anderen op de hoogte houden van de voortgang van VodafoneZiggo. Naast dit bestuur, zijn er nog acht directieleden en een Raad van Commissarissen die bestaat uit acht leden.
Wat doet VodafoneZiggo?
Zoals gezegd zal deze joint-venture vaste, mobiele en geïntegreerde entertainment en communicatie bieden aan consumenten en bedrijven. Beide merken bedienen los van elkaar klanten over heel Nederland. Zo kunnen ze het doel van VodafoneZiggo makkelijk bereiken: geweldige service bieden met landelijke dekking. Er kan door deze fusie beter worden ingespeeld op de wensen van de consument. Daarnaast kan er door de combinatie van vast en mobiel nieuwe mogelijkheden ontstaan. Zo is VodafoneZiggo klaar voor de wensen van morgen en overmorgen.
Financieel
Nederland staat bekend als de digital gateway, omdat we vooroplopen als het gaat om de kwaliteit, dekking en snelheid van onze digitale snelwegen. Om dit vast te houden, moeten er investeringen worden gedaan. Bijvoorbeeld in het netwerk en de IT van het bedrijf. VodafoneZiggo heeft de omvang die nodig is om dergelijke investeringen te doen.
Voor de consument
Wat is het voordeel van VodafoneZiggo voor de consument? Hoencamp: “Met elkaar verbonden zijn is een basisbehoefte geworden […] we willen altijd en overal toegang hebben tot entertainment, informatie en systemen. Productiviteit is een belangrijke peiler van onze economie en samenleving. Dat vereist een netwerk dat stabiel, veilig en overal en altijd doet wat jij als gebruiker wil. Je wilt je niet druk hoeven te maken of je op wifi, 4g of op een vaste lijn verbonden bent. Jouw content wil je altijd kunnen kijken, wanneer je wilt op welk toestel jij dat wilt. Een klantbeleving is pas goed als deze ervaring naadloos is. Dat betekent wel dat er achter de schermen veel moet gebeuren. Het samenvoegen van deze bedrijven maakt dat makkelijker en beter mogelijk voor onze klanten”. Je mag dus meer innovaties verwachten van de netwerken, communicatiediensten en entertainment van VodafoneZiggo.