De Nederlandse activiteiten van kabelbedrijf UPC waren in het tweede kwartaal een belangrijke aanjager voor de omzetgroei van het bedrijf. UPC Nederland zag de omzet met 6 procent stijgen tot 216 miljoen euro, waarmee het het beste kwartaal was sinds het tweede kwartaal van 2007. Dat maakte UPC, een dochteronderneming van Liberty Global International, woensdag bekend.
In het tweede kwartaal kon UPC in Nederland 49.000 betalende abonnees bijschrijven voor een gecombineerd pakket van breedbandinternet en telefoon. Een jaar eerder waren er in dezelfde periode 8.000 nieuwe abonnees. UPC verwacht ook in de tweede helft van het jaar een sterke stijging van zijn breedbandinternet en telefoon-aansluitingen.
Tegenover een stijging van het aantal digitale aansluitingen bij UPC Nederland, stond een daling van het aantal analoge aansluitingen met 46.900. Sinds vorige week moet UPC op last van toezichthouder Opta concurrentie dulden op de analoge kabel van nieuwkomer Tele2, waardoor de omzet in dit segment mogelijk verder onder druk komt te staan.