De consument is steeds minder geïnteresseerd in losse televisie-, telefonie- en internetabonnementen, maar kiest meer en meer voor de vaak stukken goedkopere alles-in-1-pakketten om rompslomp en een veel te hoge rekening te voorkomen. Langzaam aan zal de verkoop van dergelijke losse contracten wellicht zelfs helemaal stoppen, blijkt uit onderzoek van vergelijkingssite allesineenkiezer.nl.
Het onderzoek bestond uit een enquête die werd afgenomen onder vijfhonderd consumenten in de leeftijd van twintig tot zestig jaar oud. De helft van hen heeft in het laatste half jaar een nieuw abonnement afgesloten, de andere groep had al een abonnement lopen. Drie kwart van de ondervraagde groep heeft op dit moment een alles-in-1-pakket, terwijl de resterende personen aangaven de aanschaf van een dergelijk pakket op zijn minst te overwegen.
De belangrijkste beweegredenen voor het gros van de ondervraagden zijn de – in ieder geval in verhouding – goedkopere alles-in-1-pakketten en het feit dat het aanbod niet veel van elkaar verschilt. De trend wordt ook voor het blote oog zichtbaar dat de bewegingsvrijheid in een alles-in-1-pakket steeds ruimer wordt, terwijl de pakketten het daar van oudsher van moesten hebben.
Hieruit valt te concluderen dat het voor de losse pakketten een vrijwel onmogelijke zaak wordt om nog rendabel te zijn in de toekomst. Nu al zijn dergelijke contracten een stuk duurder – niet alleen voor de klant, maar ook gezien het administratieve werk dat erbij komt kijken – en een mogelijk einde zou daarmee voor zowel de klant als de aanbieder heel wat kosten besparen. Bron: www.allesineenkiezer.nl