Zijn Nederlanders zijn tevreden met hun provider?

Eindelijk eens goed nieuw te melden, na enige tijd geen berichten hier. Negen van de tien Nederlanders zijn tevreden met hun internetaanbieder, zo blijkt uit TNS NIPO-onderzoek. Dat is toch een goede reden voor een mooie taart bij de providers. Of toch niet?

Uit hetzelfde onderzoek komt naar voren dat Planet Internet van KPN de meest trouwe klanten heeft. Volgens KPN tonen de uitkomsten ‘de kracht aan van het aanbod van KPN’. (Wie wil commentaar op geven?

Zou er wellicht niet een veel eenvoudiger verklaring zijn voor het feit dat Planet-klanten het meest loyaal zijn? Het antwoord is ja. Waar de meeste providers inmiddels gebruikmaken van kortlopende contracten, daar zit je bij Planet nog altijd vast aan een jaarabonnement. En ja, dan ben je weer te lui geweest om je contract op te zeggen. En als je het dan wilt opzeggen, dan zit je meestal weer een jaar eraan vast.

Ok, zo slecht als een paar jaar geleden is Planet allang niet meer, maar om luiheid te vertalen naar loyaliteit gaat me wel wat ver.

Wat vinden jullie?

Over Redactie

De redactie is een telecommunicatie freak in het algemeen zeg maar. De oude koperen draadjes het liefst, maar een Glasvezel kabeltje is ook welkom in het huis. Tevens een liefhebber van : Android, Bodyboarden, Frankrijk, glas wijn, en grieks eten!

Kijk ook

De opkomst van de grote smartphones

Waar voorheen het juist gunstig was dat mobiele telefoons een klein formaat hadden, heeft de …

One comment

  1. SPEEDLINQ ELLENDE

    FEBRUARI 2007: een ADSL met Bellen abonnement aangevraagd te Kudelstaart, gemeente Aalsmeer

    MAART 2007: Direct bij oplevering een uitvallende lijn, veel te lage snelheid, telefoon werkt niet. We kunnen niet bellen en niet gebeld worden.

    NETJES: Backoffice Speedlinq (Pim Zwager) belt met ons, regelmatig om de problemen op te lossen per telefoon, via afspraken langs laten komen monteurs.
    Na updaten modem, vervanging en updaten modem, talloze onderzoeken, van oa KPN, BBned, geeft KPN als advies dat Speedlinq ons nooit een adsl abo met telefoon had mogen verkopen ivm de afstand van ons huis naar het inkomende punt van de lijn in de gemeente Aalsmeer.

    JULI 2007: Niets meer gehoord, we bellen weer naar Pim Zwager, back office: Speedlinq belooft ons na terugsturen van de modems een spoed terug betaling te doen van alle door ons gemaakte kosten incl abonnementskosten.

    OKTOBER 2007: 9/10/07 Nog steeds niets ontvangen of gehoord maar weer gebeld met Pim Zwager, de adsllijn en tel-lijn zijn nog steeds niet afgesloten, geen ontvangstbevestiging gehad voor de modems, geen schriftelijke bevestiging van de opzegging en terugbetaling ontvangen. Elke maand wordt trouw abonnementsgeld afgenomen, op de rekening van de telefoon verschijnen zelfs belkosten, Terwijl we helemaal niet kunnen bellen!

    15/10/07 Pim belt ons terug en spreekt met ons af dat we een schriftelijke bevestiging zullen ontvangen van de opzegging binnen een week en binnen twee weken zullen wij ons geld alsnog terug ontvangen.

    NOVEMBER 2007: 2 nov ontvangen wij 34,45 terug op de bankrekening het zou een bedrag moeten zijn van bijna 300,00 euro!

    12/11/07 gebeld met meneer Djure (Pim Zwager werkt niet meer bij speedlinq) we zullen ons geld binnen 2 weken ontvangen. (geen excuses en een ondertoon van doet u toch niet zo lastig!)

    26 + 27 + 28 november: geen contact kunnen krijgen met meneer Djure. Het 070-3816981 nummer wat ik zelf heb gevonden via het internet ligt er al dagen naast. (in gesprek toon) Van de backoffice krijgen we geen directnummer, ook niet nu het zo vaak fout is gegaan!

    30 november 2007: Klantenservice gebeld: 14 minuten a 0.70 cent p/minuut (10 minuten in de wacht) Klantenservice respons: het staat in betaling, verder kunnen we niets doen, nee u kunt meneer Djure niet bereiken. Goede middag!

    BIJNA WEER EEN MAAND LATER: WE WACHTTEN NOG STEEDS AF!!!

    SPEEDLINQ??? SLOW en inderdaad erg LINK!!!