Wat houdt Casual Friday in Eigenlijk?

Na een tijdje geen bericht meer te hebben geplaats, ben ik weer terug en wel met een kleine uitleg van wat nu Casual Friday inhoudt.

Hoe staan Nederlanders tegeover “Casual Friday” en wat houdt het eigenlijk in?

De beroemde vrijdagmiddag is voor ambtenaren een periode van de week waar men tot ‘rust’ komt. Ze gaan zich verdiepen in zaken waar je de rest van de week geen tijd voor hebt.

TNS Nipo heeft een onderzoek opgestart (in opdracht van KPN) hoe Nederlanders tegenover ‘Casual Friday’ staan. Uit het onderzoek blijkt dat ruim 63% van de meer dan 500 ondervraagde fulltime werkenden fanatiek aan Casual Friday doet.

Zo is voor 62% van de ondervraagden het dragen van een stropdas of een pak not done op Casual Friday en staat een relaxte en vrolijke sfeer op het werk (31%) en de vrijdagmiddagborrel (25%) in de top drie. KPN is ook niet gek natuurlijk, en heeft hier mooi op in gesprongen met een nieuwe reclame campagne. En ik moet zeggen : Een schot in de roos volgens mij.

De campagne is ontwikkeld door N=5 en Media Republic. Mindshare is verantwoordelijk voor de media, Porter Novelli voor de PR en SocialMedia8 voor de seeding van de video/campagne.

Om de campagne online te promoten ontwikkelde Media Republic een game die via een banner op Hyves kan worden gespeeld.

Waar die game is, heb ik nog niet kunnen vinden. Maar er is wel een hyve geopend hiervoor : http://kpncasualfriday.hyves.nl/

Frank

(Credits naar Niels Bellaar van SocialMedia8)

Over Redactie

De redactie is een telecommunicatie freak in het algemeen zeg maar. De oude koperen draadjes het liefst, maar een Glasvezel kabeltje is ook welkom in het huis. Tevens een liefhebber van : Android, Bodyboarden, Frankrijk, glas wijn, en grieks eten!

Kijk ook

0624001200

Informatie over Telefoonnummer 0624001200

Het telefoonnummer 0624001200 is gekoppeld aan de klantenservice van Odido, het bedrijf dat eerder bekend …