Tele2 op Plek 1 in Test Internet Providers

Dit artikel heeft een update gekregen met recente ervaringen, mede dankzij Beste Internet Provider.nl

ADSL Providers
Er zijn sinds 2008 meer keuze, en ook het soort aanbieder is groter geworden. We hebben dan ook ADSL providers en kabel leveranciers in deze lijst opgenomen.
Maar we zien hier gelukkig nog steeds Xs4all het hoogste staan bij de ADSL leveranciers,  en dat KPN het nog steeds stukken minder doet.

ADSL Providers 2012
ADSL Providers 2012

Kabelproviders
Het is mij persoonlijk een verrassing dat UPC het slecht scoort t.o.p Ziggo.  Op geen enkele categorie haalt UPC een voldoende, en dat is een grote verrassing voor mij. Ziggo daar in tegen behaald op elke categorie een voldoende tot ruimvoldoende en een gemiddelde van een 7.

Kabel Providers
Kabel Providers

Wat is de Beste Keuze?

Je wilt natuurlijk weten wat de beste keuze is voor een internetprovider op basis van gebruikers ervaringen? Kijk, als je puur kijkt naar de persoonlijke ervaringen van andere gebruikers met hun internet provider, dan zijn Ziggo, xs4all en Telfort de beste keuzes voor een internetprovider.

Neem je dan de prijs er nog bij dan zou Telfort de meest verstandige keuze zijn. Als je de ervaringen die hier zijn verzameld vergelijkt met de ervaringen die via de consumentenbond zijn verzameld valt er iets op, namelijk ten eerste dat xs4all bij beide testen het hoogst uitkomt.

Daarbuiten valt het als een kaartenhuis in elkaar, want de rest komt erg weinig overeen. Zo scoort Telfort (KPN!), in de providermonitor het laagst en in onze ervaringen scoort Telfort als een van de hoogste. Opvallend is bij de providermonitor echter dat geen enkele partij een onvoldoende behaalt.

Dat was jaren geleden wel anders…

[Tekst uit 2008} Tele2 scoort het beste op klanttevredenheid, helpdesk en spamfilter. Ongekend, want een tijd geleden was tele2 toch de gebeten hond bij veel (ex) klanten.

Tele2 is bekend wegens de zeer scherpe aanbiedingen voor bellen, internet en TV. In de test van de consumentenbond test stond ook eerst verkeerde informatie. De Consumentenbond had in eerste instantie een verkeerd aantal uren vermeld dat de helpdesk van Tele2 geopend is. Hierdoor is Tele2 op de verkeerde plek in de ranglijst gezet. Dit is gecorrigeerd en is Tele2 van plek 4 naar 1 geschoven.

Vorig jaar in juni werd Tele2 door de consumentenbond uitgeroepen tot Beste Koop. Dat we nu ook op 1 staan op basis van betrouwbaarheid en service, is een goed teken.

Deze tabel is aangepast door Tele2, naar aanleiding van het feit dat in de orginele tabel de openingstijden van onze helpdesk niet correct waren. De score voor Tele2 is hierdoor omhooggegaan van 70 naar 78. Dit is bevestigd door de Consumentenbond, zoals u hier kunt zien.

Over Redactie

De redactie is een telecommunicatie freak in het algemeen zeg maar. De oude koperen draadjes het liefst, maar een Glasvezel kabeltje is ook welkom in het huis. Tevens een liefhebber van : Android, Bodyboarden, Frankrijk, glas wijn, en grieks eten!

Kijk ook

De opkomst van de grote smartphones

Waar voorheen het juist gunstig was dat mobiele telefoons een klein formaat hadden, heeft de …

5 comments

  1. Ik vind Tele2 ook om te janken. Na twee jaar tobben en grijze haren ga ik ook over naar een andere provider voor televisie, internet en telefoon.

  2. Waardeloze toko die Tele2. Zolang de diensten naar behoren functioneren no problemo, maar zodra er iets hapert…Ik heb sowieso enorme opstartproblemen (lees: installatie problemen) gehad. Moest maar liefst na ingang abonnement ongeveer 5 weken(!) wachten tot er een monteur de boel kon komen aansluiten. Maar dat lag natuurlijk niet aan Tele2 maar aan de 3e partij. Vanaf ingang abonnement mag natuurlijk al wel betalen, want technisch is ontvangst al mogelijk. Bovendien blijkt ook dan al dat Tele2 zich o.b.v. de algemene voorwaarden heeft ingedekt tegen zo’n beetje alles. Pfffff, ergens belachelijk dat dat mogelijk is. Ik dacht als klant een 3-in-1 abonnement af te nemen met gratis installatie door een monteur zodat je in ieder geval niet tegen problemen zult aanlopen waar zo veel mensen je voor waarschuwen (had ik maar geluisterd F##@$%$GVD#@%^%). Op die manier kies je er al snel voor dan zelf maar een poging te wagen. Ondertussen kwam ik toen al snel tot de conclusie dat je bij Tele2 de klantenservice eigenlijk niet nodig wilt hebben….ook al zijn ze zo goed bereikbaar. Je wordt er werkelijk waar helemaal gek van! De frustratie slaat al snel toe aangezien je volledig aan ze overgeleverd bent. Je probeert verschillende aanpakken, maar eerlijk is eerlijk…dat hebben ze wél goed aangepakt bij de klantenservice van Tele2…..je maakt ze niet gauw gek. Dat ondanks dat daar ook maar gewoon mensen zitten die hun werk moeten doen en zodoende de klant aan het lijntje moeten houden en daarbij de volle laag krijgen van mensen zoals ik 😉 De installatie is me wel gelukt, maar bleek er weer een probleem te zijn met de portering waarvoor je Tele2 weer nodig had. Kortom, voordat ik 3 werkende diensten had waren we alsnog meer dan een maand verder. Nu zijn we 2 maanden verder en – wederom eerlijk is eerlijk, na de opstartproblemen hebben we zowaar zo’n 2 maanden vrijwel probleemloos kunnen bouwen op Tele2, maar helaas viel op dinsdag jl. de tv verbinding weg. Je voelt het eigenlijk al aan je water….ik ben niet meteen de klantenservice gaan bellen….ik hoopte stiekem dat het euvel ‘vanzelf’ opgelost zou worden?! What was I thinking??!!! Bel je de klantenservice omdat je de melding/ storing niet terugziet op de website (wordt nl. gepretendeerd dat je eerst op de site moet kijken omdat storing daarop worden vermeld…hoef je niet onnodig te bellen….duhhh), kun je die wel goed bereikbaar noemen, maar als de info die je krijgt van lik-me-vestje is, schiet je er nog niets mee op. “Het is een landelijke storing …..er wordt hard aan gewerkt deze te verhelpen…nee, ik kan u geen indicatie geven hoe lang dit zal gaan duren….ja, hoor de storing staat op de website…..oh, gaat het om een andere storing? (al 3x gezegd dat het een andere code is dan die toevallig wel op de site staat) Dan zal íe er snel wel op komen te staan, want het is echt een landelijke storing.” 2 dagen later staat de storing nog steeds niet op de website en zodoende hang je iedere dag aan de lijn bij de klantenservice omdat je er op deze manier geen grip op krijgt…word ik nu serieus genomen of hoe zit dat? Als je een klacht indient per email m.b.t. het gebrek aan communicatie omtrent de storing wordt je keurig netjes de volgende dag al terug gebeld. De boodschap luidt wederom dat de melding inmiddels op de website staat vermeld….ff checken dus: HALLO, kunnen jullie luisteren en lezen of zijn ze allemaal dyslectisch dan wel cijferblind?! De melding die al langer op de website staat is die aan gaande code E1490/ E1510 terwijl ik nu al zooo vaak heb gezegd dat de melding die ik krijg de E1450 is!!! Die 1e plek die Tele2 van de Consumentenbond krijgt slaat wat mij betreft helemaal nergens op. Ik wil z.s.m. af van mijn abonnement maar heb nu te horen gekregen (zo dekken ze zichzelf dus in), dat ik alleen tussentijds (heb een jaarcontract) kan opzeggen als de storing niet binnen 4 weken (!) verholpen kan worden door Tele2. Was ik nou maar nooit….had ik maar geluisterd….aarggh!
    Het gevoel van machteloosheid overheerst en het vertrouwen is op basis van de ervaringen binnen nog geen 3 maanden na ingang van het abonnement zooo ver te zoeken, dat ik inderdaad alvast maar maatregelen treft om ofwel over 4 weken op te zeggen. Ik heb Tele2 natuurlijk wel gevraagd om schriftelijke uitleg te geven over de opzeggingsprocedure in dit geval. Mocht de storing wonder-boven-wonder toch binnen 4 weken verholpen zijn…..dan ga ik héél hard hopen, schietgebedjes doen, fingers crossed dat er zo min mogelijk storingen e.d. zullen volgen de komende 9 a 10 maanden. Hoe dan ook staat de datum overduidelijk in mijn agenda waarop ik Tele2 na 1 jaar dan toch maar opzeg…Bezint eer ge begint aan Tele2!

  3. Oei, dat is dan wel heel erg slecht 🙂
    Frank

  4. Dat betekend dus dat alle andere provider NOG slechter zijn dan tele2.