Via twitter kwam ik weer op een storing uit van een aantal internet providers in Nederland.
Het is verder nog nergens te lezen, maar het schijnt bij Xs4all, Telfort, en KPN ADSL mis te zijn met Telefonie en Internet.
Wat er precies aan de hand is, is nog onbekend.
Mocht u problemen hebben, laat u dan vooral een reactie achter!
#Update 13.03
Ook Oud Planet/HetNet gebruikers hebben problemen. Het gekke is, dat er bv wel ICQ of IRC werkt. Maar het internetten zelf niet. Dit kan een DNS probleem zijn.
#Update 13.19
Het blijkt dus een KPN Netwerk probleem te zijn. Waar en Hoe is nog onduidelijk
#Update 13.43
En we hebben beeld bij KPN :
PS. mijn antwoord komt zojuist retour…: je kunt de KPN blijkbaar niet terugmailen…
Het is vandaag 12 november 2009, en ik ontving een ractie van de KPN betreffend de storing van 27 oktober j.l. …!
Dit is hun brief:
Geachte mevrouw Jansen,
Naar aanleiding van uw vraag over het melden van uw storing kunnen wij u als volgt informeren:
Voor het melden van uw storing adviseren wij u contact op te nemen met de telefonische ingang van de ADSL Helpdesk, via 0900-0244 (EUR 0,10 per minuut, dagelijks geopend van 08.00 uur tot 22.00 uur).
Wij vertrouwen erop u met deze informatie van dienst te zijn geweest.
Met vriendelijke groet,
S.B,
KPN
Ik heb dit teruggeschreven:
Beste S.,
Wat een lachwekkende reactie stuurde je me vandaag.
1.: Het betreft een storing van bijna 3 weken geleden.
Als internet niet werkt, dan denk je toch niet dat ik 3 weken wacht ?
2. : Je kunt klanten niet 3 weken later “adviseren” om te gaan bellen met een 0900-telefoonnummer (van 0,10 / minuut)
Dat slaat nergens op.
3. Het was NIET een storing bij mijn pc ! Of van onze ADSL-verbinding!!
Op 27 oktober 2009 had de KPN een landelijke storing die ± 22 uur geduurd heeft.
M.a.w.: jij moet bij de KPN zelf zijn om te vertellen dat zij ervoor moet zorgen dat de kans op storingen miniem wordt.
En als jij mij gaat schrijven, dan zou het prettig zijn als je namens de KPN je verontschuldigingen aanbood.
Ik begrijp dat jij als werknemer opdracht hebt, om standaard klets-briefjes rond te sturen.
Daar wens ik je veel succes mee.
Een kopie van deze mail en van mijn antwoord gaat naar de klachten-website.
Een prettige avond nog.
E.Jansen
*******************************************
Ongelooflijk zeg….!
Ik heb tot op heden ,29-10-2009, geen verbinding. Dit bericht komt via een andere verbinding.
Storing trad inderdaad al zo rond 01:00 vannacht op.
Moet een DNS probleem zijn want onze radio stream loopt gewoon door.
Duurt wel heel erg lang nu…
(zit nu zelf via ‘de buren’ 🙂
Hier is zojuist alles weer in orde.
Ik merkte vannacht dat ik niet op sommige websites kon komen en dat de pc erg traag reageerde.
Pas vanochtend (en na een paar maal virusscannen) hoorde ik via-via dat het een KPN-storing was.
Radiostreams openden inderdaad niet en internet was beperkt.
Het is vervelend dat KPN vaak instabiel blijkt te zijn, dat ze een onbenullige helpdesk hebben met ondeskundige mensen en vooral slecht is, dat ze een ondoorzichtige website hebben gemaakt. Punt ? ..-38, of zo !
Opgelost. (W-Brabant)
Ik vind het absurd dat KPN niet duidelijk bericht over de storing die plaatsvindt op dit moment. Tevens vind ik het ook niet normaal dat zij eerst melden dat de storing om 11.00 uur wordt verholpen en vervolgens om 13.00 uur en het nu inmiddels al oploopt naar een hele dag!
De storing is er al vanaf ± 01.00 afgelopen nacht. Al ruim 12 uur dus. En het is de zoveelste storing in korte tijd. KPN is erg slecht bezig.
De storing zou om 13:00 opgelost zijn HELAAS DUS NIET.
Overigens openen niet alle websites. Je kunt dus wel surfen, maar niet alles is bereikbaar.
Bedankt voor deze informatie.
Is duidelijker dan wat de KPN laat weten.
Bedankt voor je Compliment. Zal eens kijken of ik hier iets mee kan doen. Storingsdienst opzetten eventueel?
Frank