Dit is de slogan waar xs4all op dit moment de reclame wereld een beetje op zijn kop zet. Recent heeft XS4ALL een nieuwe communicatie campagne geïntroduceerd onder andere in het Financieele Dagblad met de titel; ‘Gaat uw internet-provider wel ver genoeg voor u?’.
Een +/- 9 cm brede kolom in het bekende XS4ALL geel, maar dan over de gehele pagina met hierin een negental vragen over uw internetaansluiting.
Een voorbeeld :
Vijf Trojan horses, drie wormen en een virus hebben het op uw computer gemunt, wat doet u?
- a. niets, dat laat ik aan mijn provider over
- b. ik wacht tot het donker is en zet dan pas de computer aan, misschien slapen ze dan wel
- c. wat een onzinnige vraag zoiets zal mij nooit gebeuren.
Een groot offensief van XS4ALL; voorheen waren ze beperkt zichtbaar in het mediageweld van de hyena’s zoals Tiscali, Wanadoo, Chello en Alice onlangs.
Even een kleine geschiedenis : XS4ALL is de eerste internetprovider in Nederland en lang zelfstandig geweest. Nu positioneert XS4ALL zich als betrokken bij het ontstaan van internet en willen ze de waarde van internet koesteren en beschermen: een wereldwijd computernetwerk dat vrije en ongecensureerde uitwisseling van gegevens, informatie en ideeën voor iedereen mogelijk maakt. Eigenlijk zoals het ontstaan is vanaf het begin, maar wat het allang niet meer is!
Ze hebben nooit hun identiteit verloren, ook niet na de KPN overheersing. De vraag is of het imago bij de gebruiker : internetpioniers, internetpuristen en andere grijze muizen; nog dezelfde is, die van: onafhankelijk en technologie en innovatie gedreven.
Deze doelgroep wordt steeds kleiner zoals blijkt uit diverse onderzoeken, nu internet en gerelateerde diensten zoals VOIP en mobiel, nuts producten zijn geworden.
De reputatie van XS4ALL heeft niet te leiden gehad onder het juk van KPN. Nee, het is alleen maar sterker geworden : goede dienstverlening, innovatieve producten (bijv. de geavanceerde SPAM filter; wordt geadverteerd als ‘houdt 90% van uw email tegen’) en zekerheid.
Bijvoorbeeld de helpdesk is telefonisch goed bereikbaar tegen lokale kosten in 020 Dorp, en als u dan iemand aan de lijn hebt, dan heeft deze persoon ook nog verstand van zaken.(Hierover binnenkort meer!)
Hoe eenvoudig kan het zijn, hier kunnen Nederlandse ondernemingen (UPC, KPN, verzekeraars, GVB, woningbouwcoöperaties…) met helpdesks en callcenters een voorbeeld aan nemen.
Respect voor xs4all, die altijd ‘cool’ zijn gebleven met behoud van identiteit! Op, naar het jaar 2010…
In mijn ogen is XS4ALL nog altijd één van Nederlandse beste providers. XS4ALL staat voor een kwalitatief hoogwaardige internet verbindingen en een prima helpdesk. Niet voor niets is XS4ALL diverse keren door de Consumentenbond uitgeroepen tot provider.
Om objectief te vergelijken in prijzen kan gekeken worden op beste internet provider.nl hoe ver een provider gaat voor iemand is erg subjectief. Tevens zal de aanpak per geval zelfs bij een enkele provider zelfs vaak verschillen.