Kijk, KPN gaat niet VOIP blokkeren, en ook niet Facebook. (Gelukkig). Maar ze gaan wel de mobiele abonnementen verhogen.
“We gaan niet blokkeren, wel tariferen”, is het nieuwe mantra kennelijk van KPN. Met een zachte dwang dus.
En dat is niet fijn voor KPN gebruikers.
Eelco Blok is aan het roer van KPN, en dat is te merken. Duidelijke uitspraken, goede acties, en soms ook acties met de wind tegen.
Webwereld :
“Wel is duidelijk dat KPN alles op alles zet om klanten tot een duurder mobiel internet te verleiden of desnoods te dwingen. Tegenover de aandeelhouders maakt KPN duidelijk dat het bestaande klanten deze duurdere data-abonnementen nu al actief oplegt. “We bellen proactief klanten om hen duurdere internetabonnementen op te leggen en we geven minder korting op data”, aldus Blok onlangs tegenover analisten en aandeelhouders.
De nieuwe strategie is nodig om het mobiele portfolio van KPN toekomstbestendig te maken. Het concern heeft veel last van verschuivend gedrag door smartphones, mobiel internet en apps. Dit omdat het oude verdienmodel van de operators, gestoeld op de melkkoeien sms en belminuten, snel in elkaar zakt. De groei van sms vlakt af, en spraak loopt al terug, vertelde Blok dinsdag.
Het onderstaande plaatje, is een mooi overzicht in hoe verre mobiel Internet, sms, en bellen is gestegen en gedaald.
Het zal voor velen niet fijn zijn om dit te horen, dat het weer duurder gaat worden, maar we zijn er zelf debet aan. Misschien ben ik de enige, maar ik vind het een goede zet van KPN om de abonnementen te verhogen voor gebruikers. Het internet beeld veranderd met de jaren, en de huidige abonnementen zijn gewoon niet meer modern genoeg om het internet ‘bij te benen’.
Wat is jullie mening hierover….
Om KPN en de rest van de providers op de knieën te dwingen moeten we massaal geen abonnement op intenet nemen.
Om dat voor elkaar te krijgen lukt je nooit. Dat weten de providers ook heus wel.
Er blijven altijd klanten komen dus zij hebben het monopolie zoals dat met alles in dit verrekte klote land is.
Alles wat een monopolie heeft en waar wij als burger (klant) van afhankelijk zijn heeft macht en maakt alles duurder wanneer het hun uitkomt.
En alles is zo voorspelbaar! Je kunt zeggen: het is makkelijk praten achteraf maar ik heb al heel lang terug voorspeld wat er nu gebeurt. Namelijk dat mobiel internet op termijn veel duurder zou worden omdat men (de gebruiker) niet meer SMS’t en belt en dat daardoor de inkomsten voor de provider negatief uitvallen. Nu is mijn voorspelling dan zover.
MASSAAL NEE ZEGGEN TEGEN EEN MOBIEL INTERNETABONNEMENT IS HET ENIGE WAT HELPT MAAR IS HELAAS IN DIT ERG TOLERANTE LAND NIET HAALBAAR!
KPN is lekker bezig, eerst van KPN mobile, Telfort en Hi de klanten lokken om voor een paar euro een internet abonnement te nemen op je mobiele telefoon. Daarnaast had de KPN ook nog DVB-H voor op je mobieltje, maar hier maakte in het begin maar 40000 gebruikers gebruik van en een maand geleden waren er nog maar een kleine 20000 betaalde gebruikers over, dus weg ermee en de lege kanalen gebruiken voor de KPN digitenne abonnees.
En is de rest van de mobiele gebruikers aan de beurt, want er wordt te weinig gebeld en ge-sms’t. En dat is de schuld van het mobiele internet, want voor veel smartphones heb je mooie apps waarmee je over het internet kan bellen en een soort kan sms-en.
Dus KPN zegt dat het haar geld kost, dat wil ik wel geloven, maar laat KPN eerst eens vertellen wat zij doet met de niet opgebruikte belminuten en smsjes die in een bundel zitten.
Want bij de meeste abonnementen neem je deze niet mee naar de volgende maand en ben je dus kwijt.(bij de KPN zijn gaan je niet gebruikte bel minuten meen naar de volgende maand, maar dan moet je wel opmaken, anders ben je ze toch kwijt).
Daar verdient men geld aan, zonder daar wat voor te leveren.
En daarnaast kwam er van de week nog een bericht van de provider T-Mobile dat er weer meer ge-sms’t wordt.
Ook blijven de andere providers stil, wat gaan zij doen.
Het vermoeden bestaat dat er onder één hoedtje wordt gespeeld, maar als de andere providers direct de KPN gaan volgen, dan hebben zij de schijn tegen en komt er denk een onderzoek naar prijs afspraken tussen de providers. Tijd dat de Nma eens gaat spitten en dat KPN eens het hele verhaal gaat uitleggen aan haar klanten.
I.p.v. een zielig kijkende directeur die in het 20.00 uur journaal staat te vertellen dat echt niet anders kan.
Je zou er bijna intrappen……
No Way.
Dit spelletje van KPN zag ik jaren geleden al en dat was voor mij een reden om geen gebruik meer te maken van de diensten van de KPN.