Speedlinq ADSL – Complete Overzicht Mei 2007

Speedlinq ADSL – Complete Overzicht Mei 2007

Speedlinq volgens Speedlinq

Speedlinq is een in 2002 opgerichte Internet Service Provider (ISP), die zich uitsluitend richt op de verkoop van ADSL-breedband aansluitingen en daarbij passende producten en diensten. Speedlinq wil het gebruik van snel internet vooral makkelijk en leuk maken, en heeft daarop zijn diensten afgestemd op de producten en diensten

Ok, een goed product, ook in de winkel verkrijgbaar, snel en eenvoudig te installeren en activeren en een unieke breedband startpagina. Dat is Speedlinq. En daar staat het bedrijf ook bekend om. Speedlinq BV is een niet-beursgenoteerde onderneming. Het hoofdkantoor is in Den Haag gevestigd. De in ADSL gespecialiseerde technische helpdesk bevindt zich in Amsterdam.

Speedlinq is in de eerste plaats een op ADSL breedband internet gespecialiseerde service provider.
Via onze distributiepartners en via websales leveren wij alles op het gebied van ADSL
breedband internet, van een compleet doe-het-zelf pakket tot volledig verzorgde monteur-installatie. Speedlinq biedt een compleet pakket van ADSL abonnementen, waarmee voor ieder gebruik een passende oplossing geboden wordt. Een volledig overzicht van de Speedlinq producten vindt u hieronder.

Diensten

Via het Tiscali netwerk
Speedlinq All-in 384 / Speedlinq All-in 1024 / Speedlinq All-in 2048
Speedlinq All-in 3072 / Speedlinq All-in 4096 /Speedlinq All-in 8064

Via het BBned netwerk (beschikbaarheid afhankelijk van dekking op Tiscali)
Speedlinq X-tra 256 / Speedlinq X-tra 512 / Speedlinq X-tra 1024
Speedlinq X-tra 2048 / Speedlinq X-tra 8192

KPN netwerk (beschikbaarheid afhankelijk van dekking op Tiscali en BBned)
Speedlinq Comfort 800 / Speedlinq Comfort 1600 / Speedlinq Comfort 3200
Speedlinq Comfort 8000

Service

Standaard zit er het volgende bij de abonnementen in :

  • Web- en pop3 e-mail
  • Eén e-mailbox van 20 MB
  • Onbeperkt aantal e-mailalliassen
  • Homepage ruimte van 20 MB
  • Online bandtbreedte- en verbruikstatistieken (bandbreedtestatistieken zijn offline sinds 5 maart jl.)
  • Datagebruik Fair Use Policy
  • Eén vast IP-adres (wordt uitgedeeld door DHCP-server, maar is telkens hetzelfde)

Extra mogelijkheden

  • Spamfilter (€ 0,95 per maand)
  • Virusfilter (€ 1,95 per maand)
  • Domeinnaam (€ 2,50 per maand + € 15,00 éénmalige kosten)
  • Overige tarieven

Aandachtspunten

Natuurlijk zijn er speciale punten waar je op moet letten bij deze internet provider, want ook hier gaat veel mis, en is er veel miscommunicatie

  • Een Gratis modem, geen aansluitkosten en actiekorting op abonnement dient door de abonnee eerst te worden betaald en wordt pas terugbetaald als aan alle voorwaarden is voldaan. (Dit is bijna overal zo tegenwoordig)
  • PAS OP : De helpdesk van Orange kost € 0,70 per minuut en het kan even duren eer je iemand aan de telefoon krijgt
  • De deskundigheid van de helpdesk laat soms te wensen over (Zie berichten op deze website en andere websites!)
  • De algemene communicatie is alleen mogelijk middels formulieren, die de helpdesk ook regelmatig weer herhaalt aan de telefoon. Deze staan op de website en de te dure helpdesk zoals men al eerder zegt
  • Bij sommige modems zitten storingen, die werken alleen met KPN netwerk, Tiscali, of BBned. Dus pas op met het uitkiezen van de modem!

Wat is mijnConclusie

De algemene indruk is alleen dat het ‘goedkoop’ is. Dat merkt men aan de service in het algemeen. Dus wil je ‘goedkoop’, en wel een snelle verbinding (zover mogelijk) dan is Speedlinq ok te noemen.

Postcodecheck

Ok, nu wordt het interessant. Indien je al ADSL van een andere internetprovider hebt is dat normaal gesproken geen probleem. Maar het zou zo maar kunnen dat je enige tijd zonder internet komt te zitten. Dit heeft te maken met de verschillende netwerken waar men mee werkt.

Wilt u meer uitleg hierover, ik heb hier een interessant stukje geschreven over ADSL Monteur Nodig?
De overstap procedure is afhankelijk van het Speedlinq abonnement dat je wilt aanvragen: All-in, X-tra of Comfort. De reden is het verschil in procedures bij de netwerkleverancier.

In de linkerkolom van de website van Speedlinq staat een postcodecheck waarmee je kan controleren voor welke abonnementen je in aanmerking komt.

Contact

All-in & X-tra abonnementen
Technische Helpdesk:
0900-7733354 (€ 0,70 p/m)
(toets 1 in keuze menu)
Bereikbaar van maandag t/m vrijdag
van 08:30 tot 21:30 uur

Administratieve Helpdesk:
0900-7733354 (€ 0,70 p/m)
(toets 2 in keuze menu)
Bereikbaar van maandag t/m vrijdag
van 08:30 tot 21:30 uur
Op zaterdag van 10:00 tot 16:00 uur

Comfort abonnementen
0900-2025410 (€ 0,50 p/m)
Bereikbaar van maandag t/m vrijdag
van 08:00 tot 18:00 uur

Disclaimer
Ik heb dan totaal niets met Speedlinq te maken, en ook niet met eventuele partners. Mijn persoonlijke ISP ligt in het buitenland gelukkig! Ik geef mijn ongezouten mening dan ook uit ervaringen die ik zakelijk meemaak, en vanuit gebruikers over het hele internet. Daardoor kan informatie onjuist zijn of niet helemaal kloppen.
Mocht je het daarmee niet eens zijn, of hebt u problemen hiermee dan kunt u een mail sturen op de volgende pagina https://www.watdoenwijmet.nl/vragen/

Over Redactie

De redactie is een telecommunicatie freak in het algemeen zeg maar. De oude koperen draadjes het liefst, maar een Glasvezel kabeltje is ook welkom in het huis. Tevens een liefhebber van : Android, Bodyboarden, Frankrijk, glas wijn, en grieks eten!

Kijk ook

Alice is er niet meer!

Hoe snel kan het gaan. Aan het einde van 2010 nog gekroond tot beste internet …

2 comments

  1. De pagina is totaal vernieuwd! Check it out