Via een hele fijne ‘collega’ blogger kwam ik de volgende, en schokkende verhaal tegen op zijn weblog. Zijn goede ‘vriend’ had hem aangeraden om ergens anders te gaan internetten. Had hij het maar nooit gedaan..
Lees en huiver
Bedankt hoor Jacob
Wat betaal jij nou voor je internet en telefoon vroeg ik ooit eens aan Jacob. Zo weinig? Dat is de helft van wat ik nu betaal. Mar hoorde dat en dus moest ik opzeggen. 3 maanden van te voren, volgens de regels van Planet. Dus 2 weken geleden heb ik dat gedaan. Telefonisch en dat was stom, ik weet het.
Ik wil mijn abo opzeggen bij Planet en ook de adsl aansluiting. Ik zou een brief krijgen ter bevestiging.
Ik ben al jaren lid bij Planet en echt NOOOOIIIIT klachten.
Inderdaad kreeg ik een brief. Nee, twee. Eentje van de KPN dat mijn telefoon en adsl meteen werden beeindigd. Van Planet een brief die me feliciteerde met mijn nieuwe adsl aansluiting. Toen wilde ik al onder de grootste steen in mijn tuin kruipen.
Bellen met KPN. Gelukkig mijn telefoon gered. Ja, adsl miv 11 oktober 2007 afsluiten. Pfoe, gered.
Bellen met Planet. Nee, die brief klopte niet. Vergeten maar. Bedenk de dame in kwestie keek in mijn klantencontact. Dat bleek een trouwens een toverwoord. Goed onthouden.
Nieuwe brief van de KPN. Gefeliciteerd met uw adsl zonder bellen aansluiting. Brief van Planet. Gefeliciteerd uw adsl werkt, hier zijn uw gegevens. Ik heb toen de steen maar weer opgetild. Maar Mar trok me eronder uit. Ik kwaad. Ik moest van haar opzeggen. Maar Jacob had het gezegd dat het zo goedkoop was. Dus Jacob krijgt de schuld van alles.
Weer bellen. 0900-1905 (10 ctp/m) keuze 113. Nee, ik moet keuze 133 hebben. Nee, ik kan niet doorverbinden. Nee, ik moet keuze 33 hebben. En dat alles a raison van 10p/m. Dus zaterdag een aardig mevrouw op keuzemenu 133. Ja, uw klantencontact kan ik inkijken. Ik ga alles herstellen. Gewoon telefoon en adsl zonder aansluiting sluit ik meteen af. Morgen, zondag, bellen voor reanimatie, (ja, zo noemen ze dat echt) van mijn adsl comfort aansluiting. Huh, U doet alles verkeerd en ik moet dan bellen. Niet zeuren Bob gewoon doen.
Goed, zondagmiddag bellen. Ik had ontdekt dat mijn mail het niet meer deed. Keuze 133 bellen, voor de reanimatie. Nee, dan moet u keuze 11 hebben. Nee, wij doen alleen nieuwe aansluitingen. U moet echt 133 hebben. 133 gebeld reanimatie geschreeuwd. He, klantencontact noemen. Verdomd. De dame in kwestie zag wat er gebeurd was. Tja, ik moet wachten op een brief van de afsluiting van de nieuwe adsl aansluiting die ik nooit heb aangevraagd. Wie eigenlijk wel. Dat kan ik niet zien, Mijnheer. Als die brief er is pas dan kan ik, mijn aansluiting, gereanimeerd worden. Wacht even hoor lieve mevrouw. Ik heb dit niet gewild, dat was mijn ex vriend Jacob en mijn aanstaande ex Mar. U doet alles fout, dat ziet u en bevestigt u en nu moet ik 3 dagen wachten en dan zelf bellen om gereanimeerd te worden. Tja niet haar probleem. Uiteindelijk heb ik maar opgehangen. Steen weer opgetild en er ondergedoken. Niet voor lang want de tour was bezig. Nu hebben we geen mail meer. Internet loopt nog wel. Hoe kan dat nou toch als de adsl is afgesloten? Blijkbaar kan adsl meteen worden afgesloten en niet aangesloten. En je bent inderdaad een sukkel als je overstapt. Maar wie A zegt gaat ook B zeggen. Zal ongetwijfeld vervolgd worden.
Jongens bel nooit keuzemenu 133 als je gereanimeerd moet worden. Bel gewoon 112.