Alternatief 1850 blijft de KPN uitdagen

Info telefonie aanbieder 1850 blijft concurrent KPN lastig vallen. Het belbedrijf lanceerde eerder deze maand gratis nummerinformatie, nu volgt internationaal bellen.

Voor 2,44 euro (1,30 euro voor 1850 en 1,14 euro voor netwerk KPN) kan er tien minuten gebeld worden met het buitenland. Volgens de beldienst is dat in enkele gevallen goed voor een besparing van 80 procent op de belkosten. 10 minuten Hong Kong kost met KPN Mobiel Flexibel bijvoorbeeld 12,57 euro. Maar ook een simpel belletje naar België levert voordeel op (kosten KPN 5,80 euro).

Eén minuut voor het einde van de beltijd krijgt de beller een signaal. Na tien minuten wordt de verbinding verbroken. Langer bellen is niet mogelijk. Het bedrijf maakte strakke afspraken met haar provider. Volgens 1850-oprichter Jeroen Bosman zal de tien minutengrens zakelijke bellers niet afschrikken. “Je weet op voorhand hoelang je kan bellen.” Dat kun je ongeveer wel zelf inschatten natuurlijk.


Gratis nummerinfo

Enkele weken terug lanceerde 1850 de dienst 1820, een gratis nummerinformatie na het beluisteren van een reclameboodschap. De beldienst werkt op dit moment met drie adverteerders: Hotelplan Eye Wish Groeneveld en Gratisbladen.nl. Op de vraag of dat niet een beetje weinig is, zegt Bosman:

“We hebben meer adverteerders op de plank liggen. De kracht van een campagne ligt in de herhaling. Een beller moet een spotje een paar keer horen.”

Op dit moment trekt 1820 dagelijks enkele duizenden bellers. Bosman:

“Gratis hoort men graag in Nederland. We zijn voorzichtig met de klant. Een reclameboodschap duurt nooit langer dan 12 tot 15 seconden.”

Over Redactie

De redactie is een telecommunicatie freak in het algemeen zeg maar. De oude koperen draadjes het liefst, maar een Glasvezel kabeltje is ook welkom in het huis. Tevens een liefhebber van : Android, Bodyboarden, Frankrijk, glas wijn, en grieks eten!

Kijk ook

Het verschil tussen de Samsung Galaxy S10E en de iPhone XR

De markt voor smartphones wordt voornamelijk gedomineerd door twee grote spelers: Samsung en Apple. Waar …