Het gebruik van smartphones is de afgelopen jaren explosief gestegen.
Uit het ‘Dutch Smartphone User 2012-Q2’ onderzoek van Telecompaper’ blijkt dat 58% van de Nederlanders momenteel een smartphone bezit.
Smartphones worden steeds geavanceerder. De keerzijde is dat zij hierdoor ook steeds kwetsbaarder worden.
Het is vaak te zien: een iPhone met een barst in het scherm of een telefoon vol krassen. Omdat tablets en smartphones steeds kwetsbaarder worden is bescherming een echte noodzaak geworden.
Smartphonehoesjes populairder bij vrouwen
Smartphonehoesjes.nl, aanbieder van telefoonhoesjes en tablethoezen, deed in deze opkomende markt onderzoek naar de gebruikers van haar producten(n=1341).
Opvallend resultaat is dat vrouwen bijna tweederde van de hoesjes-gebruikers vormen. 40-50 jarigen vormen met 30% de grootste groep binnen de totale doelgroepvan het onderzoek.
Oudere mannen, jongere vrouwen
Opmerkelijk is het verschil tussen mannen en vrouwen: onder de mannen is 20% tussen 50 en 60 jaar oud, bij de vrouwen valt slechts 12% in deze leeftijdscategorie.Bij vrouwen is juist maar liefst 24% tussen de 20 en 30 jaar oud, terwijl dit bij de mannen met 17% aanzienlijk minder is.
Voorzichtig kan geconcludeerd worden dat (jonge) vrouwen vooral geïnteresseerd zijn in een leuke aankleding en accessoires voor hun smartphone, en dat oudere mannen een telefoonhoesje vooral als functioneel voorwerp zienom hun kostbare telefoon tegen schadete beschermen.
Ook 50-plussers gebruiken smartphones
Interessant genoeg is maar liefst 51% van de smartphonehoesjes-gebruikers boven de 50 jaar. Hieruit blijkt een aanzienlijke adaptatie aan smartphones en tabletsonder 50-plussers.
Kopers van telefoonhoesjes en tablethoezen zijn frequente online shoppers. Gevraagd naar het online koopgedrag, gaf bijna de helft van de respondenten (48%) aan regelmatig online aankopen te doen shoppen. Ongeveer een derde (32%) stelde soms online te shoppen en 18% gaf aan vaak online te shoppen.
Met 2% is het aantal mensen niet of nauwelijks online te kopen zeer laag.
Een zeer interessant en belangrijk onderzoek naar de doelgroep van telefoonhoesjes gebruikers. Ons team van Telefoonhoesjestore.nl heeft ook gemerkt dat een aanzienlijk deel van de klanten binnen de categorie tussen de 40 en 50 jaar vallen. Toch bleek de populariteit van smartphonehoesjes gebruik onder jongeren en adolescenten te stijgen in de afgelopen 6 maanden (volgens onze cijfers).
Wij van telefoonhoesje.nl kunnen bovenstaande cijfers beamen. Ook opvallend is dat vrouwen meerdere hoesjes kopen voor dezelfde telefoon. Dit bevestigt dat vrouwen een telefoonhoesje vaak zien als aankleding voor hun telefoon. Dat vrouwen daarom vaker een telefoonhoesje gebruiken hoeft daarmee niet waar te zijn. Vrouwen kopen wel meer hoesjes maar kunnen er ook geen twee tegelijkertijd gebruiken 😉
Interessant. Ik koop mijn hoesjes altijd op http://www.hoesjes.nl, en moet zeggen dat ik precies binnen de grootste doelgroep val. Ik koop er zo’n 6 per jaar!