Je hebt een nieuwe smartphone nodig, maar weet eigenlijk totaal niet wat je wilt. Er zijn zoveel nieuwe smartphones op de markt gekomen, met nieuwe technologie, besturingssystemen en andere tools. Heel begrijpelijk. Een vergelijker is dan een ideale manier om erachter te komen welke smartphone bij je past en vaak kun je alles direct online bestellen. Snel en eenvoudig, maar is het allemaal wel zo transparant? En waar is het woord ‘service’ gebleven? Het is immers geen pak suiker, verreweg van zelfs.
Wat is transparantie in deze markt?
De meeste smartphone vergelijkers zijn helemaal niet zo transparant als ze pretenderen te zijn. Sommige bieden bijvoorbeeld maar één of twee providers aan of slechts enkele merken smartphones. Dan is meteen duidelijk dat het partnerwebsites zijn. Ook kan het zijn dat er door slimme marketingtrucs juist telefoons en abonnementen worden getoond die zij willen verkopen, en niet die écht het beste bij jouw zoekvoorkeuren passen.
Hoe zit het met de prijzen?
Je mag eigenlijk van een vergelijker verwachten dat de laagste prijzen worden getoond. Echter leven vergelijkingssites vaak van kleine vergoedingen en zijn zij afhankelijk van de providers. Zij zijn er om zelf winst te maken, niet om de consument echt de goedkoopste prijs te bieden.
Waar is de service gebleven?
Voor iedereen die precies weet wat hij wil, veel verstand heeft van telefoonabonnementen en van de bijbehorende voorwaarden, is het bestellen van een smartphone online, zonder enig persoonlijk advies, een ideale uitkomst. Voor iedereen die dat niet weet, is het wel zo handig om persoonlijk geholpen te worden. Of in het geval van een vraag, niet 30 minuten in de wacht te hoeven staan. Veel vergelijkingswebsites waar je direct een smartphone kunt bestellen, bieden nauwelijks een stukje service. Iets wat je, ook in 2016, nog steeds mag verwachten bij het kopen van een smartphone.
Wil jij een nieuwe smartphone kopen? Vergelijk dan hier op een transparante manier welke smartphone het beste bij jou past.