Telecombedrijf KPN heeft de problemen die speelden rond InternetPlusBellen grotendeels opgelost. Dat heeft het bedrijf donderdag bekendgemaakt. Eind vorig jaar kondigde KPN een aantal maatregelen aan die nu vruchten beginnen af te werpen.
In het eerste kwartaal van dit jaar kostten de problemen KPN 25 tot 30 miljoen euro en groeide het aantal abonnees minder snel. „De verwachting is dat voor het tweede kwartaal hetzelfde zal gelden. In het derde kwartaal zal dit effect minder zijn”, aldus het bedrijf.
KPN verwacht dat de problemen geen gevolgen hebben voor de resultaten voor dit jaar.
Volgens de website van KPN zelf, staat de volgende citaat :
“Overigens heeft KPN niet de ambitie om de verwerking van VoIP-bestellingen weer op te voeren naar het niveau van eind 2006. Bij een lager tempo kan KPN op een meer gecontroleerde manier zijn aandeel in de Nederlandse spraakmarkt opbouwen.”
Moeten we er rekening mee houden dat er in de snelle toekomst een minder aantal IPB bestellingen worden gedaan? Want voor 2 maanden terug kon je namelijk niet met een ISDN lijn, internetplusbellen bestellen. Dat schijnt nu weer te kunnen. Vreemd….
Frank