KPN erkent fout Broekpolder

Bewoners van het appartementencomplex ‘Waterlelie’ in de Heemskerkse Broekpolder hebben het bijna drie maanden zonder telefoon moeten doen. Na de oplevering van het complex, 21 juni dit jaar, bleek de huistelefoon eerst helemaal niet te werken. Later konden bewoners wel bellen, maar niet gebeld worden.

Volgens telefoonmaatschappij KPN kwam men in een te laat stadium erachter dat er een tekort aan capaciteit was. Bij nieuwbouwprojecten wordt altijd glasvezel gebruikt, materiaal dat niet genoeg voor handen was toen het gebouw in de Broekpolder werd opgeleverd. ,,Een fout die wij erkennen”, vertelt een persvoorlichtster.
Als alternatief voor glasvezel, besloot de telefoonmaatschappij 800 meter aan koperkabels aan te leggen.

,,De kabels moesten onder andere onder het spoor door, waar veel vergunningen voor nodig waren. Hierdoor heeft het lang geduurd voordat bewoners normaal gebruik konden maken van de telefoon”, verklaart de voorlichtster.

Eind goed al goed? Uw reacties…

Over Redactie

De redactie is een telecommunicatie freak in het algemeen zeg maar. De oude koperen draadjes het liefst, maar een Glasvezel kabeltje is ook welkom in het huis. Tevens een liefhebber van : Android, Bodyboarden, Frankrijk, glas wijn, en grieks eten!

Kijk ook

De opkomst van de grote smartphones

Waar voorheen het juist gunstig was dat mobiele telefoons een klein formaat hadden, heeft de …