Bewoners van het appartementencomplex ‘Waterlelie’ in de Heemskerkse Broekpolder hebben het bijna drie maanden zonder telefoon moeten doen. Na de oplevering van het complex, 21 juni dit jaar, bleek de huistelefoon eerst helemaal niet te werken. Later konden bewoners wel bellen, maar niet gebeld worden.
Volgens telefoonmaatschappij KPN kwam men in een te laat stadium erachter dat er een tekort aan capaciteit was. Bij nieuwbouwprojecten wordt altijd glasvezel gebruikt, materiaal dat niet genoeg voor handen was toen het gebouw in de Broekpolder werd opgeleverd. ,,Een fout die wij erkennen”, vertelt een persvoorlichtster.
Als alternatief voor glasvezel, besloot de telefoonmaatschappij 800 meter aan koperkabels aan te leggen.
,,De kabels moesten onder andere onder het spoor door, waar veel vergunningen voor nodig waren. Hierdoor heeft het lang geduurd voordat bewoners normaal gebruik konden maken van de telefoon”, verklaart de voorlichtster.
Eind goed al goed? Uw reacties…