Gebruik maken van internet zonder een telefoonaansluiting? Dat is heel goed mogelijk! Vandaag de dag is het namelijk steeds makkelijker om zonder een telefoonaansluiting gebruik te kunnen maken van het internet. En dat is natuurlijk onmisbaar in een digitale wereld als deze.
Bij steeds meer providers kunt u namelijk via ADSL internetten, zonder dat daarvoor een telefoonabonnement voor nodig is. De provider neemt dan namelijk de telefoonaansluiting over. Op verschillende sites kunt u een postcode check laten uitvoeren.
U krijgt dan direct een overzicht met alle beschikbare internetabonnementen die op uw adres mogelijk zijn. Zo weet u direct waar u aan toe bent en beschikt u snel over ADSL internet.
Waarom internetten zonder telefoonabonnement?
Internet zonder telefoonabonnement komt steeds meer in opkomst, omdat steeds minder mensen een vaste telefoonaansluiting hebben. Vandaag de dag wordt steeds meer mobiel gebeld en ook kan er vaak gekozen worden voor goedkoop internet en bellen, dat in één pakket wordt aangeboden.
Dat heeft als voordeel dat u maar met één iemand zaken doet en u heeft niet de maandelijkse kosten voor uw telefoongebruik.
Is ADSL internet ook voor mij mogelijk?
U kunt door het invullen van een postcode check direct zien welke abonnementen er op uw adres beschikbaar zijn. Er zijn namelijk verschillende bedrijven die u ADSL internet kunnen leveren, zonder dat daar een telefoonabonnement voor nodig is. U kunt in het overzicht ook direct zien of er een telefoonaansluiting nodig is, voor het afsluiten van een abonnement bij desbetreffende provider. Uiteraard kiest u voor dat abonnement dat het beste bij uw wensen aansluit en waar u het meest profijt van heeft.
Telefoonaansluiting en telefoonabonnement
Er is vaak veel verwarring omtrent het internetten zonder telefoonaansluiting. Voor internet via ADSL is altijd een telefoonaansluiting nodig. Echter hoeft u er geen telefoonabonnement voor af te sluiten. Dat bespaart u een hoop kosten. En toch bent u verzekerd van snel en goedkoop internet. Een telefoonabonnement is onder andere niet nodig bij de volgende providers: Telfort, KPN, Alice, XS4ALL, Online en Tele2. Uiteraard kunt u van te voren ook telefonisch contact opnemen met de verschillende providers wat er precies nodig is om een abonnement bij hen af te sluiten.
Internetten via diverse andere kanalen
Internet zonder telefoonaansluiting is een van de opties om een internetverbinding tot stand te brengen. Echter kunt u ook op vele andere manieren gebruik maken van het internet. Zo kunt u ook internetten via de televisie kabel of glasvezel. Maar ook kunt u internetten via een mobiel netwerk of via de satelliet. Er zijn dus verschillende opties mogelijk om een internetverbinding tot stand te maken en gebruik te maken van de digitale wereld.
Contact met uw provider
Het is altijd verstandig om van te voren contact op te nemen met uw provider, voordat u daadwerkelijk ook een abonnement afsluit. U weet dan voor uzelf waar u aan toe bent en u komt niet voor verrassingen te staan. Uiteraard zult u door de klantenservice zo goed mogelijk geholpen worden. De klant is namelijk koning en de provider weet als geen ander hoe belangrijk het is om een efficiënte internetverbinding te hebben. Dat maakt internet zonder telefoonaansluiting meer dan de moeite waard. U zult zeker geen spijt krijgen door op het aanbod van de provider in te gaan.
Voorkomen van problemen met een internetaansluiting
Natuurlijk is het goed mogelijk dat er toch problemen ontstaan bij internet zonder telefoonaansluiting. In eerste instantie is het belangrijk om uw wensen concreet te maken. Wilt u snel internet? Of gaat u liever voor de goedkope variant?
Veel problemen kunnen voorkomen worden, door vooraf goed na te gaan wat u eigenlijk precies wilt. Dat scheelt een hoop onnodige irritatie in de toekomst. Het is ook verstandig om te kiezen voor abonnementen in de vorm van een pakket, aangezien deze vaak vele malen goedkoper zijn dan een paar losse abonnementen bij verschillende providers.
Oplossingen bij problemen voor internetten zonder telefoonaansluiting
Sommige problemen met internetverbindingen worden veroorzaakt door loszittende kabels en routers, of niet goed werkende modems. Met de probleemoplosser kunt u diverse problemen diagnosticeren, waardoor er een passende oplossing voor het probleem gezocht kan worden.
Wanneer u na het doorlopen van de stappen van de probleemoplosser nog steeds tegen problemen aanloopt met uw internetverbinding, kunt u ook telefonisch contact opnemen met de klantenservice van de provider. Soms is het namelijk noodzakelijk dat er een monteur langs komt om de problemen op te lossen.
Uiteraard zal de monteur er alles aan doen om eventuele problemen zo efficiënt en snel mogelijk op te lossen, waardoor u weer kunt genieten van een snelle en prima internetverbinding!