Handige Telecom Websites voor Problemen

Als je een echt serieus probleem hebt met een internet provider, glasvezel leverancier, adsl provider, dan wordt het tijd om externe partijen in te schakelen.

We praten niet over problemen met een kabeltje, of slechte ontvangst van een Digitenne kastje. Nee, dit zijn serieuze problemen….

De Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten
De Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten

Een probleem met uw internetprovider? Of de leverancier van een elektronische communicatiedienst?
Dan kom je er samen wel uit meestal… Maar soms ook niet.. Is het bedrijf bij de Geschillencommissie geregistreerd, dan kunt u als regel de hulp inroepen van de Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten.


Geschillencommissie Telecommunicatie
Geschillencommissie Telecommunicatie

Een probleem met uw telecombedrijf, en kom je er samen niet uit? Is het bedrijf bij de Geschillencommissie geregistreerd, dan kunt u als regel de hulp inroepen van de Geschillencommissie Telecommunicatie.


Het Juridisch Loket
Het Juridisch Loket

Het Juridisch Loket is een onafhankelijke organisatie waar iedere burger terecht kan voor gratis juridisch advies. We zien onszelf als de wegwijzer in recht.
Het Juridisch Loket is erop gericht om de burger op een open en transparante manier gratis hoogwaardige juridische informatie en advies te verstrekken.


OPTA (Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit) houdt onafhankelijk toezicht op de naleving van de wet- en regelgeving op het gebied van post en elektronische communicatiediensten.

Deze wet- en regelgeving is erop gericht concurrentie op deze markten te bevorderen. Hierdoor ontstaan meer keuzemogelijkheden en eerlijke prijzen voor consumenten.


De Ombudsman komt al meer dan 35 jaar op voor uw recht. Onze juristen onderzoeken en beoordelen of wet- en regelgeving geen negatieve (onvoorziene of onbedoelde) gevolgen heeft voor burgers. De Ombudsman ondersteunt met name de financieel minder draagkrachtigen in onze samenleving wanneer zij niet in staat zijn voor hun recht op te komen.

Daarnaast voert De Ombudsman collectieve acties. Hiermee streven wij ernaar structurele rechtsongelijkheid de wereld uit te helpen. Dat gebeurt onder meer door het vragen van media-aandacht.

We werken dan ook veel samen met de redacties van radio- en televisieprogramma´s.

Over Redactie

De redactie is een telecommunicatie freak in het algemeen zeg maar. De oude koperen draadjes het liefst, maar een Glasvezel kabeltje is ook welkom in het huis. Tevens een liefhebber van : Android, Bodyboarden, Frankrijk, glas wijn, en grieks eten!

Kijk ook

De opkomst van de grote smartphones

Waar voorheen het juist gunstig was dat mobiele telefoons een klein formaat hadden, heeft de …

One comment

  1. Via vodafone een dongel,gebruik al jaren,geen problemen nu in de maanden juni en juli zeer hoge kosten dataverkeer.
    Respectieflijk €543 en €717,00 ,zeker weten dat ik deze niet verbruik klacht ingediend maar reactie is verbruik staat vast.
    Hoe te handelen vind dit diefstal gewoon verbruik ligt normaal rond €20,0 0 per maand.
    Al 1,5 jaar.