Nou ja, dat gaan ze nu al beloven, terwijl de onderhandelingen nog in volle gang zijn. Dit schrijven ze namelijk in hun persbericht van afgelopen week : (pdf)
Ze schrijven het volgende :
Communicatiebedrijf Tele2 kondigt als eerste marktpartij aan dat het zijn organisatie zo gaat inrichten dat alle overstapdrempels worden weggenomen. Tele2 is al jaren een voorvechter van het beslechten van overstapproblemen en strijdt voor optimale keuzevrijheid voor consumenten. Het communicatiebedrijf wil voorkomen dat klanten die overstappen langere tijd zonder telefoon en internet komen te zitten en neemt daarom het initiatief om aan de consument te beloven dat zij probleemloos kunnen overstappen van en naar Tele2.
Ze gaan hun dienstverlening dus NU AL aanpassen, terwijl de onderhandelingen op dit moment nog in volle gang zijn met diverse internet providers, om dit soort problemen op te lossen. Ik vind dit een te vroege melding van iets wat ze ‘nog’ niet kunnen waarmaken. Tele2 wil een betere service level, betere producten, betere helpdesken, enz.
Wij noemen even de volgende steekwoorden : TrosRadar, Kassa, Tele2Forum, Google.nl, enz.
Laten ze eerst afwachten, en dan pas toepassen en dan pas een bericht de wereld inzetten. Nu gaan ze iets ‘beloven’ wat ze misschien niet eens kunnen waarmaken in de toekomst. We zullen het zien..