Raadsels bij storing van Zakelijk KPN gebruikers

(Novum) – Door een storing bij KPN kunnen veel mensen geen gebruikmaken van internet en andere diensten. Ook andere diensten en providers die gebruikmaken van het centrale transportnetwerk van KPN ondervinden hinder. De problemen zijn in heel Nederland merkbaar, zegt een woordvoerder van KPN.

Volgens KPN zijn met name de afnemers van zakelijke DSL-diensten de dupe van de storing, waardoor bij sommige bedrijven geen telefoonverkeer mogelijk is. Ook kan er niet gepind worden in winkels die gebruikmaken van KPN en lagen enkele UMTS-masten enige tijd plat. Provider Xs4all, dat ADSL-internet aanbiedt via het getroffen netwerk, meldt diverse storingen voor internetters en mobiel internet.

Het probleem doet zich sinds het begin van de nacht voor. Technici zijn sindsdien bezig het mankement op te sporen, maar de oorzaak blijft onduidelijk. Of het probleem in het systeem zelf zit of dat er een menselijke fout is gemaakt, is eveneens nog giswerk. Veel providers voeren ’s nachts onderhoud uit of versturen updates. "Het zou kunnen dat er een fout zit in zo’n update of dat er tijdens werkzaamheden iets is fout gegaan", beaamt de KPN-zegsman.

Hoe lang het euvel nog gaat duren is dan ook onbekend. "Dit is een hele lastige", zegt de KPN-woordvoerder over de storing. "Normaal merk je niks van storingen omdat het systeem dat zelf oplost, maar nu is het probleem groter."

Het zakelijke helpdesknummer van KPN is onbereikbaar door de drukte. Storingen kunnen daardoor momenteel niet worden doorgegeven.

UPDATE

Oh, mocht je deze storing interessant vinden als ‘baan’, dan zoekt kpn nog medewerkers voor de storingsdienst zakelijk. Solliciteren? Dat kan : KIJK HIER

Frank

Over Redactie

De redactie is een telecommunicatie freak in het algemeen zeg maar. De oude koperen draadjes het liefst, maar een Glasvezel kabeltje is ook welkom in het huis. Tevens een liefhebber van : Android, Bodyboarden, Frankrijk, glas wijn, en grieks eten!

Kijk ook

De opkomst van de grote smartphones

Waar voorheen het juist gunstig was dat mobiele telefoons een klein formaat hadden, heeft de …

7 comments

  1. zo de vakantie was erg lang nog geen oplossing er kan een denk niveau verschil zijn.

  2. Gewoon, je hebt het over sales? Ale, das een beetje spammen heh? Hup, ergens anders plaatsen ok?

  3. Een consult is snel aangemaakt, daarna weet u bijna alles!

    Ga naar http://www.lapitek.nl en maak in het Support System een ticket aan.

  4. En wat voor een oplossing heb je dan Lapitek? Ben wel benieuwd…

  5. Eigenlijk ongekend, dat hier nog steeds mensen de dupe van zijn. Terwijl je gewoon als zakelijk gemeld staat, en toch als een stuk #*#& wordt behandeld. vreemde zaak..

    Frank
    https://www.watdoenwijmet.nl

  6. Helemaal gelijk, kpn, ik heb nou bijna 2 maanden last van dat en als ik bel om een storing door te geven krijg ik te horen dat een monteur over twee maanden pas kan langs komen. dus geen telefoon geen internet en geen pin twee maanden, terwijl ik gewoon betaal.Als ik zoek met spoed een andere provider.

  7. Dan hebben ze nog steeds te weinig personeel, want vandaag 24-06-08 is er weer een landelijke storing waar in het nieuws weinig tot niets over is terug te vinden. Lekker makkelijk joh als bedrijf met pinnen via internet. Storing nu: 40 seconden internet, 20 seconde niet, de gehele dag……. helpdesk had het beroemde bandje alweer opstaan dat er een landelijke storing is (zakelijk adsl kpn)