De storing die ‘zou’ zijn opgelost is dit weekend nog steeds niet 100% opgelost voor veel gebruikers van Solcon, Telfort, Xs4all Only en Business DSL Xs4all.
Op de website van xs4all staat het volgende :
Advies
Op dit moment hebben een paar duizend klanten nog geen verbinding met internet. Geldt dit ook voor u, dan zou een herstart van het modem de verbinding kunnen herstellen.
Wijzig niets in de instellingen van de modem.
Haal het modem van de stroom af door de stekker uit het stopcontact te halen. Wacht één minuut. Het modem is nu uit.
Steek de stekker na één minuut weer in het stopcontact. Het modem start weer.
Laat het modem zelf rustig starten. Dit kan even duren. De lampjes op het modem moeten om de beurt gaan branden.
Wacht tot het modem is gestart en probeer of internet weer werkt. Nog steeds geen internet? Heb dan nog even geduld. Het modem probeert twee uur lang contact te maken met internet. Het komt voor dat het eerst niet lukt, maar later wel.
Hebt u daarna nog steeds geen verbinding, bel dan met onze helpdesk op telefoonnummer 020-3987666.
Update
De werkzaamheden van dit weekend hebben ook gevolg voor de BDSL-verbindingen. In de nacht van vrijdag op zaterdag zijn er BDSL-verbindingen tijdelijk off line gegaan. Ook tijdens de komende nachten kunnen BDSL-verbindingen tijdelijk uitvallen. De verbinding herstelt zich automatisch; mocht dit niet het geval zijn volg dan de bovenstaande herstartprocedure.
Xs4all heeft inmiddels zijn excuses aangeboden voor wat "de grootste storing in zijn geschiedenis" heet te zijn. Directeur Marion Koopman ging deze week diep door het stof. "We schamen ons voor deze gebrekkige dienstverlening," schreef ze op de homepage van Xs4all.
Sommige gedupeerde gebruikers overbrugden de periode met een draadloos routertje dat aan de buren met een kabelverbinding was uitgeleend. Een ander bleef drie dagen via UMTS bereikbaar.
Nog altijd is de storing, die niet alleen het internet maar ook het pinverkeer hinderde, niet helemaal voorbij, aldus KPN. "Dit weekend gaan we nog updates installeren, maar niet gedurende winkeltijden."
Op webwereld.nl staat een vragenlijst die super interessant is, met name het stukje : schade vergoedingen.
Mij rest de vraag. In hoeverre kunnen providers een schadevergoeding geven voor dit soort zaken? Er zijn bedrijven die echt geen pin transacties kunnen doen, en dat is derving van inkomsten. Niet zo mooi..
Frank