In Nederland is het heel normaal dat we een stukje privacy willen op het gebied van ‘nummerweergave’. De telefoon provider waar we bij zitten die kan het uit of in schakelen, of je kunt het zelf doen via 1 of andere selfservice lijn.
Mensen willen gewoon niet dat hun nummer zichtbaar is voor anderen als ze bellen. Zo ook voor callcenters die naar niet hun uitbelnummers willen vrijgeven. Maar het gaat anders worden bij onze oostelijke buren.
Er gaan geruchten dat er een nieuwe wetgeving komt om het uitgaande nummer van callcenters zichtbaar te maken. Dat houdt in, dat het nummer voor iedereen zichtbaar is, en met een beetje handigheid kom je er dan zo achter waar het vandaan komt (Google is uw oplossing hiervoor!)
En ik denk zelf dat het ook in ons kikkerlandje ook gaat gebeuren voor callcenters. Heel veel mensen nemen gewoon de telefoon niet meer op, zo gauw er een onbekend nummer in beeld komt. Heel herkenbaar voor velen van ons.
Zou het een mogelijkheid zijn om dit in nederland door te voeren? Wat is uw mening hierover?
Frank