KPN is al enige tijd bezig om een beveiligings probleem op te lossen bij de MijnKPN app van KPN. Dit heeft wel enige tijd geduurd, maar het is wel gelukt kennelijk. Het probleem lag namelijk bij het gelijktijdig inloggen via de app MijnKPN voor smartphones en tablets konden gegevens van honderden KPN-klanten verwisseld worden.
KPN zegt dit probleem sinds een extra check te hebben uitgevoerd, maar benadert 450 ongeveer gedupeerde klanten nog in een persoonlijke brief.
De problemen waren al langer aanwezig, en werden door KPN ook echt erkend. KPN dacht het probleem vervolgens grootschalig met een software reparatie op te lossen, maar er kwamen recent weer klachten hierover.
Bijvoorbeeld van de klant die bij het inloggen via de app bij de persoonlijke en ogenschijnlijk beveiligde gegevens van een andere klant kon, zoals het telefoonnummer, emailadres en verbruiksgegevens. Bij de nieuwe reparatie van de software en een extra controle die is uitgevoerd afgelopen weekend, vinden die dubbelingen niet meer plaats. Tenminste volgend kpn..
Citaat : “Er is geen aanleiding om te veronderstellen dat er misbruik is gemaakt van de gegevens”.