De Nederlander wil langer met Mobieltjes doen

Leuk onderzoekje even tussen al het nieuws. De Nederlanders doen namelijk gemiddeld 3,8 jaar met een mobiele telefoon. Een groot deel van de Nederlanders blijkt het niet zo belangrijk te vinden om met het nieuwste type mobiel rond te lopen.

Uit onafhankelijk onderzoek in opdracht van aanbieder Simyo onder 760 mobiele telefoon bezitters blijkt dat 59 procent van de ondervraagden liever met een ouder, nog goed werkend model rondloopt, als daar kosten mee bespaard worden.

Mobiele bellers zouden het liefst 5,6 jaar met hun telefoon doen, zo blijkt uit het onderzoek. Van de mobiele telefoongebruikers probeert 69 procent dan ook langer met zijn mobiele telefoon te doen, zodat minder snel een nieuw toestel nodig is. Toch belanden nog veel goedwerkende toestellen in een la omdat men zich laat ‘verleiden’ tot een nieuw abonnement. Zo liggen bij het gemiddelde huishouden in ons land twee goed werkende mobieltjes in een la te verstoffen.

Nederlander wil langer met mobieltje doen om geld te besparenMobiel besparen

Terwijl Nederlanders zich druk maken om te besparen op verzekeringen en energie, lijkt het telefoonabonnement een nog niet ontdekte categorie. Hoewel 47 procent van de respondenten van mening is dat hun keuze betreffende het aanschaffen van een nieuwe mobiel beïnvloed wordt door de huidige economische situatie, weten zij niet wat bespaard kan worden met andere vormen van mobiele telefonie.

Wie immers na twee jaar zijn abonnement opzegt, overstapt op sim only en het oude toestel blijft gebruiken, kan in veel gevallen ruim 25 euro per maand besparen. De ondervraagden dachten dat de gemiddelde besparing 12 euro zou zijn.

De belangrijkste reden om een telefoon niet meer te gebruiken is dat deze niet meer naar behoren werkt. Hoewel het laten repareren van een fiets of computer heel gebruikelijk is, is de eerste gedachte die 44 procent van de Nederlanders bij een kapotte telefoon heeft, dat zij meteen een nieuwe telefoon moeten kopen.

Mankementen

Mobiele telefoongebruikers zouden bereid zijn jaarlijks €33,60 aan onderhoud uit te geven als de telefoon daardoor langer meegaat. De top 3 van meest voorkomende mankementen ziet er als volgt uit:

  1. Batterij loopt snel leeg/laadt niet of slecht op: 48%
  2. Software fouten (traag toestel, toestel loopt vast): 21%
  3. Knopjes die niet meer werken: 20%

Wie zo lang mogelijk met zijn telefoon wil doen, vindt op www.gewoonslimtips.nl tips en trucs van Simyo om de levensduur van het mobieltje te verlengen.

Trucs bijvoorbeeld om te voorkomen dat de batterij halverwege de dag leeg is, maar ook tips waarmee het vastlopen voorkomen kan worden.

 

Over Redactie

De redactie is een telecommunicatie freak in het algemeen zeg maar. De oude koperen draadjes het liefst, maar een Glasvezel kabeltje is ook welkom in het huis. Tevens een liefhebber van : Android, Bodyboarden, Frankrijk, glas wijn, en grieks eten!

Kijk ook

Het verschil tussen de S22 Ultra en de S23 Ultra

Het verschil tussen de S22 Ultra en de S23 Ultra

Ben je op zoek naar een nieuwe smartphone die aan al je eisen voldoet en …