Horeca-exploitanten, en de strandtenthouders in Egmond aan Zee zijn des duivels op telecom aanbieder KPN. De telecomgigant weigert een pinpasstoring te verhelpen, die van vrijdag- tot zondagavond duurde. ,,Een staaltje arrogantie van de KPN dat zijn weerga niet kent’’, vindt Pieter Bas Antoons van het Wapen van Egmond.
Het nazomerweer werd na enkele barre maanden met liefde omarmd door de ondernemers in Egmond aan Zee, maar de meesten bleven met een kater achter. ,,Vanaf vrijdagavond was het eigenlijk al mis’’, meldt Antoons. ,,Als mensen in het restaurant met hun pinpas af wilden rekenen, gaf het apparaat een foutmelding. Zondag konden we helemaal geen transactie meer uitvoeren.’’
Nagenoeg alle exploitanten in het kustdorp werden getroffen door het euvel. ,,Ik heb nog nooit zoveel contant geld in kas gehad en er hebben nog nooit zulke lange rijen voor de pinautomaat in het dorp gestaan’’, bemerkte Antoons. ,,Veel klanten hebben niet eens kleingeld in hun portemonnee. Dan is het heel vervelend als je achter een rij van twintig wachtenden voor een pinautomaat aan moeten sluiten om vervolgens twee kopjes koffie af te rekenen.’’