KPN Contact en SNT hebben na maandenlang actievoeren een akkoord bereikt met FNV. De medewerkers van de callcentra krijgen een loonsverhoging van 7,3% structureel en 2% eenmalig. Dat meldt de grootste vakbond van Nederland donderdag in een persbericht.
Voor de acties legde het telecombedrijf een bod van 2% structurele loonsverhoging en 1,5% eenmalig op tafel, in combinatie met een nieuw systeem van variabele beloning.
‘Het akkoord bevat verder leuke extra’s voor het personeel, zoals korting op abonnementen en producten’, zo vult onderhandelaar Danielle Wiek aan.
Het personeel van de callcentra ging op 21 juni van start met het voeren van acties. In eerste instantie werd een estafette-actie op touw gezet, waarbij medewerkers van verschillende vestigingen 5 keer op de stoep van hun werkgever lunchten. Begin oktober volgde een 24-uursstaking bij KPN Contact in Enschede.
Woensdag werd het overleg hervat en een akkoord bereikt, waarmee het bedrijf de staking in Eindhoven die voor vandaag op het programma stond wist te voorkomen.
Bij KPN Contact en SNT werken ongeveer 12.000 mensen, die nu zeer tevreden zijn? Wat is uw mening hierover?