Telecomaanbieder Vodafone gaat de strijd aan met KPN op de glasvezelmarkt door middel van een tienjarige samenwerkingsovereenkomst met kabelbedrijf Eurofiber. Dat maken de twee partijen woensdag bekend.
`Als wij een nieuwe markt betreden, doen we dat niet voor een enkelcijferig marktaandeel`, drukt directeur Jens Schulte-Bockum van Vodafone Nederland zijn ambitie uit. De operator gaat op grote schaal klanten voor glasvezel proberen te werven in het mkb-segment.
Vodafone wil zijn Nederlandse omzet uit zakelijk breedband de komende vijf jaar verviervoudigen tot meer dan 100 miljoen euro. Vodafone denkt veel marktaandeel te kunnen winnen op KPN door zich te concentreren op de zakelijke markt. `Er is veel vraag in de markt waar niet mee wordt gedaan. Voor ons is dit pure winst; wij hoeven niets te verdedigen. Wij zijn de uitdager`, aldus Schulte-Bockum. De partnerschap tussen Vodafone en Eurofiber komt tot stand met gesloten beurzen.