Kabelbedrijf UPC heeft een nieuw logo en een nieuwe slogan ‘Gewoon voor iedereen’. Het bedrijf wil het gehavende imago opvijzelen. Monique Nanninga, director marketing & communications in Nederland, noemt de imagoverbetering `een hels karwei`.
Vice-president marketing communications Michaela Adami-Schrott erkent dat het imago van UPC in Nederland het een en ander te wensen overliet. Ze benadrukt echter dat UPC in andere landen, bijvoorbeeld Polen, bekend staat als de ultieme betrouwbare partner.
Volgens Nanninga is er de laatste jaren intern gesleuteld aan de strategie en cultuur van UPC. Een van oudsher technisch bedrijf moest worden omgevormd tot een dienstverlenend entertainmentbedrijf. Pas nadat de ergste rommel was opgeruimd wilde UPC extern een nieuwe identiteit en visie uitdragen. Het nieuwe logo, een zich ontvouwende bloem, werd ontworpen door het Britse Venture Three.
UPC heeft een team dat op internet naar klachten over het bedrijf speurt. Ook worden klanten opgebeld om hen te waarschuwen voor mogelijke problemen. UPC Broadband heeft 10 miljoen klanten in 11 Europese landen. De nieuwe strategie is gerealiseerd door Cayenne te Amsterdam, Venture Three te Londen, Enterprise IG te Londen, OER te Amsterdam, Satama te Amsterdam en NykampNyboer te Amsterdam.
bron: Adformatie via MD Weekle