Geen Wachtmuziekjes meer in Belgie

Belgie is anders dan andere landen. De telecom bedrijven in België moeten binnen 2,5 minuut de telefoon opnemen als een klant belt.

Dit is 1 van de opvallendste maatregel die in een tienpunten plan staan, van de Belgische regering om de Belgische bellers beter te bedienen.

Minister Vincent van Quickenborne (Telecom) heeft het plan opgesteld na vele klachten over de telecombedrijven in België, zoals Belgacom, Telenet en KPN-dochter Base.

Als de bedrijven na 2,5 minuut wachtmuziek en keuzemenu’s nog steeds de telefoon niet hebben opgenomen, moet de klant zijn gegevens op een voicemail kunnen achterlaten. Klanten die dat doen, worden binnen 24 uur kosteloos teruggebeld.

De minister wil dat zijn maatregel komende zomer ingaat. Het grootste belbedrijf, Belgacom, noemt het besluit totaal onrealistisch.

„Het bedrijf zou vele telefonisten moeten aannemen, wat Belgacom aan de klant zou doorberekenen. Het bedrijf zegt ook niet te begrijpen waarom de regering juist telecombedrijven aanpakt en geen andere sectoren.

„Een bakker kan toch ook niet garanderen dat iedereen binnen 2,5 minuut met een brood onder de arm naar buiten stapt?”

zegt een woordvoerder zaterdag in krant De Morgen.

Frank

Over Redactie

De redactie is een telecommunicatie freak in het algemeen zeg maar. De oude koperen draadjes het liefst, maar een Glasvezel kabeltje is ook welkom in het huis. Tevens een liefhebber van : Android, Bodyboarden, Frankrijk, glas wijn, en grieks eten!

Kijk ook

De opkomst van de grote smartphones

Waar voorheen het juist gunstig was dat mobiele telefoons een klein formaat hadden, heeft de …