Het gaat goed met Ziggo, tenminste voor de digitale TV afdeling. Ziggo meldt dat in het vierde kwartaal 49.000 nieuwe klanten heeft gewonnen voor het Alles-in-1 triple play pakket. In totaal zijn er nu meer dan een miljoen klanten voor triple play. Het aantal abonnementen op digitale tv is in het vierde kwartaal met 72.000 gegroeid.
Voor breedband kwamen er ook al 31.000 nieuwe aansluitingen bij, voor telefonie (maar) 50.000. De jaaromzet kwam uit op 1375,7 miljoen euro, 7,1 procent hoger dan in 2009. De bijgestelde EBITDA was 783,4 miljoen euro, een stijging van 12,7 procent.
Ziggo ontstond na de fusie in 2008 van Multikavel, Casema en @home. De integratie is afgelopen jaar volledig afgerond. In 2010 werd nog euro 8,2 mln uitgegeven aan de integratie van de drie kabelbedrijven, vergeleken met euro 47,1 mln in 2009. Ziggo is eigendom van de Amerikaanse en Britse investeerders Warburg Pincus en Cinven.
Koninklijke KPN is de belangrijkste concurrent van Ziggo. Dit jaar verwacht Ziggo een verder groei van de omzet en een bescheiden toename van de operationele kosten vanwege het uitdijende klantenbestand.
Ziggo blijft zich richten op de executie van zijn strategie die vooral in omzetgroei voorziet. Een beslissing over een eventuele beursgang is nog niet genomen, aldus een woordvoerder.