Heb je wat te klagen, dan klagen de meesten eindgebruikers over hun mobiele telefonie. Dat stelt de (niet geheel) onafhankelijke website klacht.nl in een nieuw rapport. Klacht.nl houdt zich bezig met klachtafhandeling tussen consumenten en bedrijven.
Van de circa 100.000 klachten die afgelopen jaar binnenkwamen gingen er 4.288 over de mobiele telefoonsector.
Vodafone scoort met een succesvolle klachtafhandeling van vier procent het laagste van alle Nederlandse mobiele aanbieders.Kleine aanbiers als MVNO Youfone behoort tot de meest succesvolle partijen als het gaat om klachtenafhandeling, maar daar moet je de volume van ‘vodafone’ niet naast leggen vind ik zelf.
Maar ook webwinkels als Bol.com, ING bank, supermarktketen Jumbo en verzekeraar FBTO. Ziggo, Samsung en betaaldienst Worldpay scoren net als Vodafone slecht bij het succesvol afhandelen van klachten.
Met een oplospercentage van slechts 4% is Vodafone binnen die categorie de slechtste klachtenoplosser van het jaar. Dit blijkt uit het jaarlijkse rapport van klacht.nl, het online platform waar consumenten terecht kunnen voor al hun klachten om deze samen met het desbetreffende bedrijf op te lossen.[Bron:klacht.nl]