Verkoop digitale tv-abonnementen blijft achter

De verkoop van abonnementen voor digitale televisie is in de periode tijdens het WK Voetbal achtergebleven bij de verwachting. Dit blijkt uit de resultaten van de Marktmonitor internet & digitale tv van baZoeKa over het tweede kwartaal van 2010. In vergelijking met het eerste kwartaal oriënteerden aanzienlijk meer mensen zich actief op de mogelijkheden van een abonnement voor digitale televisie (24 versus 13 procent van de respondenten).

De bereidheid om daadwerkelijk van abonnement te switchen nam juist af in het tweede kwartaal. Het aantal verkochte HD-televisie nam wel toe. Volgens Mark Hekkelman, directeur van baZoeKa, ligt de afname aan het feit dat producenten en verkopers van tv’s zich niet bezighouden met voorlichting van kopers over wat er aan digitale tv-abonnementen mogelijk is.

Uit de resultaten van het onderzoek blijkt eveneens dat de consument veiligheid van internet veel belangrijker vindt dan in het eerste kwartaal; in het eerste kwartaal van dit jaar vond 42 procent van de respondenten veilig internet nog zeer belangrijk, in het tweede kwartaal was dit 75 procent.

Over Redactie

De redactie is een telecommunicatie freak in het algemeen zeg maar. De oude koperen draadjes het liefst, maar een Glasvezel kabeltje is ook welkom in het huis. Tevens een liefhebber van : Android, Bodyboarden, Frankrijk, glas wijn, en grieks eten!

Kijk ook

upc-myprime

UPC Myprime Reclame Video

Johnny wil altijd meer. En schijnbaar wil de UPC alles op alles zetten met hun …